MACS/Minilift/Softlift

MACS-lift, Minilift of S-Lift, Soft lift

We ontkomen niet aan de gevolgen van het ouder worden, maar met een gezonde levensstijl (o.a. voeding en verzorging), een matig alcoholgebruik, niet roken en niet te veel uv-stralen kunnen we het proces van ouder worden vertragen. Als gevolg van het ouder worden verslapt ook de huid en de huidspieren een minifacelift zou hier uitkomst kunnen bieden. De ingreep is veel minder ingrijpend dan een volledige facelift en de herstel periode is een stuk korter dan bij een facelift.

Andere namen voor de MACS-lift zijn S-lift, Soft lift, minilift (minifacelift).
MACS-lift (Minimal Access Cranial Suspension) is een cosmetische ingreep.
MACS-lift is een correctie van de wangen(hamsterwangen), kaaklijnen, en het bovenste gedeelte van de hals.

De minifacelift komt overeen met 2/3e van de halsfacelift, en met name het bovenste gedeelte van de ingreep dus het grootste gedeelte van de hals valt niet onder deze ingreep.

Het verschil tussen MACS-lif en S-Lift

Bij de S-lift wordt vaak alleen oppervlakkig huidweefsel gelift en geen onderliggend spierweefsel dat is iets wat je eigenlijk niet wilt, bij de MACS-lift hoort in ieder geval ook de onderliggende spierweefsel meegenomen te worden het is dus belangrijk om te weten wat er onderhuids door de chirurg gedaan word

De zwaartekracht trek de huid van boven naar benen met de MACS-Lift breng je het weefsel terug van onder naar boven tegen de zwaartekracht in, in de verticale richting omhoog, op de plek waar het vandaan komt, dat geeft een natuurlijke verbetering. Vraag daarom aan uw chirurg welke ingreep hij/zij precies gaat uitvoeren.

Voorbereiding op de operatie

Om een weloverwogen beslissing te kunnen maken doet u er goed aan om een consult met de chirurg aan te vragen deze bekijkt en bespreekt met u wat er precies moet gebeuren en hij informeert u over het te verwachten resultaat.
Uw arts zal u waarschijnlijk aanraden om minimaal 6 weken voor de operatie volledig te stoppen met roken omdat dit de kans op complicaties vergroot en een optimaal resultaat verkleind, verder mag men voor de operatie geen bloed verdunnende medicijnen gebruiken (doe dit wel in overleg met uw arts). . Om een MACS-lift operatie te ondergaan moet u in goede gezondheid verkeren.

Net als bij alle medische ingrepen kunnen er ook bij een MACS-lift complicaties optreden maar gelukkig komt dit niet vaak voor. Voorbeelden van complicaties zijn o.a. een allergische reactie op de verdoving, een infectie, bloedingen, vochtophoping. De kans op complicaties worden verkleind als u door een ervaren en deskundige chirurg wordt behandeld.

De te verwachten resultaat van een MACS-lift

Door de MACS-lift zal u weer een strakke huid krijgen maar bij deze ingreep zullen de expressierimpels dit zijn de rimpels die je ziet bij het praten of lachen niet verdwijnen.
Het verouderingsproces van de huid wordt niet gestopt maar het resultaat is duidelijk zichtbaar en dat blijft meestal wel een aantal jaren zo.
Indien gewenst kan de ingreep in de toekomst herhaald worden.

De kosten kunnen per kliniek verschillen u moet precies weten welke kosten er in de tarieven zijn verwerkt te beginnen bij het consult is deze gratis, wat kost een overnachting, zijn er nog bij komende kosten. Welke verdoving krijgt u tijdens de operatie, anesthesie, sedatie of plaatselijke verdoving. Volledige narcose is een stuk duurder Compressiekleding (gezichtsband). De service, kwaliteit en uitstraling van de kliniek moeten ook betaald worden. Welke garantie krijgt u en wat houdt dat in o.a. garantie bij mogelijke complicaties of een herstel operatie voor wie zijn deze kosten?