Dijbeenlift

Dermolipectomie is het verwijderen van (hangend) overtollig huid en onderhuidse (vet)weefsel voorbeelden hiervan zijn een armlift, billift en dijbeenlift. Door gewichtsverlies of gewoon door het ouder worden neemt de elasticiteit van de huid af hierdoor kan een slappe, rimpelige en uitgerekte huid bij het dijbeen ontstaan.  Overschot aan huid kan zowel esthetische als functionele hinder veroorzaken. De huid tussen de bovenbenen kan last geven bij het lopen doordat het langs elkaar schuurt dit kan huidirritatie veroorzaken. Een dijbeenlift kan hier uitkomst bieden.

Bij een dijbeenlift verwijdert men het overschot aan huid en indien noodzakelijk kan dit gecombineerd worden met liposuctie, hierbij wordt het onderhuidse vetweefsel weggenomen. Na een dijbeenlift krijgt u wel duidelijk zichtbare en blijvende littekens  van  dergelijke operaties maar over het algemeen is men erg tevreden over het verkregen resultaat, uw lichaamscontour is aanzienlijk verbeterd. De grote littekens vervagen mettertijd maar ook na volledige genezing kunnen ze in meerdere of minder mate zichtbaar blijven.

Dijbeenlift

De chirurg kan bekijken of een dijbeenlift bij u uitgevoerd kan worden, hij kan u informeren over het te verwachten resultaat en of het door u gewenste resultaat haalbaar is, de voor- en nadelen en de risico’s van zo een operatie, littekenvorming, informatie over roken voor en na de operatie, het gebruik van bloedverdunnende medicijnen, Hoe voel ik me na de operatie, wanneer u naar huis mag, en de nazorg en de controles. Vertel uw chirurg over uw eventuele medicijn gebruik en uw medisch verleden. Een gesprek met uw chirurg is erg belangrijk het is zijn taak om u zo goed mogelijk te informeren zodat u tot de juiste beslissing te kan komen maar het is ook belangrijk dat u hier duidelijk uw wensen kenbaar maakt.

Dijbeenlift horizontale incisie

Een dijbeenlift gebeurd meestal onder narcose en de operatie duurt ongeveer 1,5 tot 2 uur. Voor de operatie tekent de chirurg af hoeveel huid er verwijderd moet worden. Men maakt een insnijding vanuit de liesplooi, het teveel aan huid wordt verwijderd en indien noodzakelijk wordt het onderhuidse vetweefsel weggenomen.

Een dijbeenlift kan een zware ingreep zijn afhankelijk van de overschot aan huid en onderhuidse vetweefsel dat verwijdert moet worden, verder zal deze ingreep een vrij groot litteken achter laten, maar uw lichaamscontour zal waarschijnlijk aanzienlijk verbeterd zijn. Houdt u er ook rekening mee dat absolute symmetrie voor uw dijbenen nooit te garanderen is.

Dijbeenlift met lineaire incisie

Bij veel klinieken mag u als alles na de operatie spoedig verloopt de zelfde dag naar huis zo kunnen ze de prijs laag houden, maar een goede kliniek houdt zijn cliënten 1 of 2 dagen in de kliniek en dat is echt nodig om bij te komen van deze ingreep. Houdt u er ook rekening mee dat u na de operatie onder begeleiding naar huis gaat. Indien noodzakelijk kunt u pijnstillers gebruiken tegen de napijn. Het gebied waar de ingreep heeft plaats gevonden kan er gezwollen en blauw uitzien. De littekens kunnen er rood uitzien maar deze trekken na verloop van tijd weg.
Lopen, zitten en hurken zal de eerste dagen na de operatie wat moeizaam gaan.
De eerste weken na de operatie mag u niet sporten of zware arbeid verrichten.

Voor een goed herstel van de littekens is het beter om deze de eerste maanden na de ingreep uit de zon te houden. De littekens zullen in de loop van de tijd langzaam minder zichtbaar worden maar ze zullen waarschijnlijk nooit helemaal verdwijnen.  Volg ook de adviezen op van de behandelde arts op.

Net als bij alle medische ingrepen kunnen er ook bij een bijbeenlift complicaties optreden maar gelukkig komt dit niet vaak voor. Voorbeelden van complicaties zijn o.a. een allergische reactie op de verdoving, een infectie, bloedingen, vochtophoping, kleine kans op trombose. De kans op complicaties worden verkleind als u door een ervaren en deskundige chirurg wordt behandeld.

De kosten kunnen per kliniek verschillen u moet precies weten welke kosten er in de tarieven zijn verwerkt te beginnen bij het consult is deze gratis, wat kost een overnachting, zijn er nog bij komende kosten. Welke verdoving krijgt u tijdens de operatie, regionale anesthesie, sedatie, volledige narcose. volledige narcose is een stuk duurder. De service, kwaliteit en uitstraling van de kliniek moeten ook betaald worden. Welke garantie krijgt u en wat houdt dat in o.a. garantie bij mogelijke complicaties of een herstel operatie voor wie zijn deze kosten?