Armlift

Doordat u bent afgevallen of door ouderdom kan er huidoverschot op de bovenarm ontstaan als u dit storend vindt kan er d.m.v. een armlift de huidoverschot verwijderd worden, hierdoor wordt de huid weer strakker.

Een armlift kan soms gecombineerd worden met liposculptuur, hierbij wordt het onderhuidse vetweefsel weggenomen. Een armlift wordt meestal  niet uit praktische maar uit esthetische redenen uitgevoerd.
Een litteken is altijd aanwezig na een armlift. Hoe zichtbaar dat wordt hangt af van de manier waarop uw lichaam geneest.

Armlift voor en na

Armlift

De chirurg kan bekijken of een Armlift bij u uitgevoerd kan worden, hij kan u informeren over het te verwachten resultaat en of het door u gewenste resultaat haalbaar is, de voor- en nadelen en de risico’s van zo een operatie, littekenvorming, informatie over roken voor en na de operatie, het gebruik van bloedverdunnende medicijnen, Hoe voel ik me na de operatie, wanneer u naar huis mag, en de nazorg en de controles. Vertel uw chirurg over uw eventuele medicijn gebruik en uw medisch verleden. Een gesprek met uw chirurg is erg belangrijk het is zijn taak om u zo goed mogelijk te informeren zodat u tot de juiste beslissing te kan komen maar het is ook belangrijk dat u hier duidelijk uw wensen kenbaar maakt.

De behandeling

Een armlift gebeurd meestal onder narcose maar in sommige gevallen kiest men voor sedatie of plaatselijke verdoving. De operatie duurt ongeveer 1 tot 1,5 uur.
Voor de operatie tekent de chirurg af hoeveel huid er verwijderd moet worden. Men maakt een insnijding aan de binnenkant van de bovenarm deze loopt van de oksel tot aan de elleboog, het teveel aan huid wordt verwijderd en indien noodzakelijk wordt het onderhuidse vetweefsel weggenomen. De wond wordt dicht gehecht en u krijgt een drukverband om. Houdt u er ook rekening mee dat absolute symmetrie voor uw bovenarmen nooit te garanderen is.

Als alles na de operatie spoedig verloopt dan mag u waarschijnlijk de zelfde dag naar huis. Houdt u er ook rekening mee dat u na de operatie onder begeleiding naar huis gaat. Indien gewenst kunt u pijnstillers gebruiken tegen de pijn in veel gevallen zal het bij deze ingreep niet noodzakelijk zijn. Het gebied waar de ingreep heeft plaats gevonden kan er gezwollen en blauw uitzien. De littekens kunnen er rood uitzien maar deze trekken na verloop van tijd weg.
De eerste weken na de operatie mag u niet sporten of zware arbeid verrichten.
Voor een goed herstel van de littekens is het beter om deze de eerste maanden na de ingreep uit de zon te houden. De littekens zullen in de loop van de tijd langzaam minder zichtbaar worden maar ze zullen waarschijnlijk nooit helemaal verdwijnen.  Volg ook de adviezen op van de behandelde arts op.

Net als bij alle medische ingrepen kunnen er ook bij een armlift complicaties optreden maar gelukkig komt dit niet vaak voor. Voorbeelden van complicaties zijn o.a. een allergische reactie op de verdoving, een infectie, bloedingen, vochtophoping, kleine kans op trombose. De kans op complicaties worden verkleind als u door een ervaren en deskundige chirurg wordt behandeld.

De kosten kunnen per kliniek verschillen u moet precies weten welke kosten er in de tarieven zijn verwerkt te beginnen bij het consult is deze gratis, wat kost een overnachting, zijn er nog bij komende kosten. Welke verdoving krijgt u tijdens de operatie, regionale anesthesie, sedatie, volledige narcose. volledige narcose is een stuk duurder. De service, kwaliteit en uitstraling van de kliniek moeten ook betaald worden. Welke garantie krijgt u en wat houdt dat in o.a. garantie bij mogelijke complicaties of een herstel operatie voor wie zijn deze kosten?